Case study
Liferay CMS
Public Sector
Web Development
“Rozpoczynając w 2022 roku realizację Krakowskiego Portalu Usług Miejskich wspólnie z Xentivo, postawiliśmy sobie ambitny cel: stworzenie nowoczesnej i skalowalnej platformy komunikacji oraz elektronicznej obsługi spraw urzędowych dla mieszkańców Krakowa. Portal stał się fundamentem cyfrowej transformacji miasta, umożliwiając mieszkańcom dostęp do kompleksowej bazy wiedzy o usługach administracyjnych oraz realizację coraz większej liczby spraw w formie cyfrowej.Pierwszym wdrożonym modułem była usługa dla Krakowskiego Centrum Kontaktu, pozwalająca na całodobowe zgłaszanie problemów i pomysłów na ulepszenie funkcjonowania miasta. Następnie uruchomiliśmy Konto Mieszkańca, które stało się centralnym punktem dostępu do załatwianych spraw urzędowych, umożliwiając każdemu mieszkańcowi wgląd w historię i status swoich wniosków” - Paweł Schmidt, Dyrektor, CENTRUM OBSŁUGI INFORMATYCZNEJ Urząd Miasta Krakowa
Usługi
Analiza biznesowa
Projektowanie UX/UI
Testy
Development
Celem projektu było stworzenie nowoczesnego, intuicyjnego i responsywnego portalu dla mieszkańców Krakowa, który łączy funkcjonalność z estetyką miejskiego design systemu. Portal ma zapewniać łatwy dostęp do usług niezależnie od wieku użytkownika, miejsca czy urządzenia, stając się przyjaznym narzędziem codziennego użytku. Szczególny nacisk położono na przejrzystość i prostotę obsługi, aby każdy mieszkaniec mógł z niego korzystać bez trudności. Projekt uwzględniał także zgodność z nowoczesnymi standardami technologicznymi i dostępności. Portal stanowi krok w kierunku cyfrowej transformacji miasta, wspierając mieszkańców w korzystaniu z usług publicznych w wygodny i szybki sposób.
Projekt
Podczas realizacji projektu mierzyliśmy się z zagadnieniami, które wymagały kreatywnych rozwiązań. Jednym z kluczowych wyzwań było zapewnienie użytkownikom możliwości zgłaszania problemów anonimowo, przy jednoczesnym umożliwieniu śledzenia statusu ich zgłoszeń. Napotkaliśmy techniczne ograniczenia narzędzi do podpisu kwalifikowanego i profilu zaufanego, szczególnie w kontekście podpisywania załączników, jednak dzięki ścisłej współpracy zespołu z Zamawiającym oraz zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, udało nam się pokonać te przeszkody i stworzyć portal, który jest funkcjonalny, ale i bezpieczny.
Wypracowaliśmy opcję dania użytkownikom możliwości wyboru: czy chcą pozostać anonimowi, czy też wolą ujawnić swoje dane. Co więcej - opcję tę można zmienić również na końcowym etapie zgłoszenia. Ważnym elementem dla anonimowych zgłoszeń jest informacja o konieczności zapisania numeru sprawy, który będzie później służył jako identyfikator do jej śledzenia. W kwestii podpisów, ograniczenia wynikające z zewnętrznych narzędzi spowodowały, że załączniki będą podpisywane w pierwszej kolejności oraz pojedynczo. Takie podejście zapewnia zarówno bezpieczeństwo, jak i zgodność z wymogami technicznymi, co gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie całego procesu.
Jak podsumowuje Paweł Schmidt z Urzędu Miasta Krakowa: “Dzięki architekturze opartej na Service-Oriented Architecture (SOA), portal zapewnił łatwą integrację z systemami dziedzinowymi Urzędu oraz możliwość dynamicznej konfiguracji i dodawania nowych usług. Skalowalność rozwiązania pozwoliła na jego systematyczny rozwój i dostosowanie do rosnących potrzeb mieszkańców oraz administracji miasta”
Aplikacja Mobilna
Public Sector
Aplikacja stworzona dla mieszkańców Warszawy. Kupowanie biletów długo i krótkookresowych oraz dostęp do specjalnych ofert i Karty Warszawianki i Warszawiaka.
Zobacz casePublic Sector
Web Development
Aplikacja Mobilna
Liferay CMS
System umożliwia mieszkańcom Warszawy rezerwowanie wizyt w Urzędach Miasta i Dzielnic, informuje o statusie kolejek w urzędach i przypomina o nadchodzącej wizycie. Dostępny jest poprzez portal i aplikację mobilną.
Zobacz case